Historie
V roce 1926 velká poptávka donutila město, aby začalo řešit dopravu mezi hlavním nádražím a centrem města - navzájem značně vzdálené. Proto byly založeny Elektrické podniky města Rohatce - EpmR. Ty hned začaly stavět tramvajovou trať mezi hlavním nádražím a Brněnskou. Jelikož ale situace již byla neúnosná, byly v roce 1928 dodány 4 autobusy Škoda 550, které jezdily na trase budoucí tramvaje. V roce 1929 byla dokončena tramvajová trať na trase Hlavní nádraží - Olomoucká (po roce 1938 Masarykova). V roce 1930 byl dokončen zbývající úsek na Brněnskou a o rok později byla postavena ještě odbočka z Brněnské do Pacova, která byla v podstatě pokračováním hlavní trati úvratí (z Brněnské tudíž vybíhaly dvě trati stejným směrem - pro pokračování v jízdě bylo nutno přejít na druhé stanoviště, popř. objet vlek(y)). Na hlavní trati byly tři dvoukolejné vyhýbny a konečné byly tříkolejné, v Pacově byla dvoukolejná ,,vidlička´´ - tzn. byl tam nemožný provoz s vleky. Vozovna se nacházela mezi nádražím a dnešní Běloruskou. Pro novou dráhu bylo dodáno deset vozů Ringhoffer a šest jim odpovídajících vlečných vozů. V roce 1932 byly dodány čtyři ojeté Grazy z Brna (r.v.1900) a další dva vlečné vozy Ringhoffer. Dva z Grazů byly vybrakovány na náhradní díly a použity jako vlečné vozy. Provoz obvykle probíhal tak, že Ringhoffery jezdily sólo, s jedním nebo se dvěma vlečnými vozy po hlavní trati, zatímco oba Grazy pendlovaly do Pacova, na Brněnské se přestupovalo. Autobusy Škoda 550 jezdily do okolních vesnic, ale byly velmi poruchové a v roce 1933 byly vyřazeny. Ovšem až poté, co bylo dodáno 8 nových Tater 24/58. V roce 1939 musely být samozřejmě přestavěny na pravostranný provoz. Během války byly zničeny dvě Tatry, tři Ringhoffery, dva vlečné Ringhoffery a po jednom vlečném a motorovém Grazu. Po válce bylo rozhodnuto tramvaje postupně zrušit. V roce 1946 byly dodány 4 Pragy NDO. V roce 1949 byl vozový park obnoven 10 autobusy Škoda RO, všech šest Tater 24/58 bylo odprodáno do Žiliny. V témže roce skončila odbočka do Pacova a byly sešrotovány oba Grazy. V roce 1951 byl zastaven provoz v úseku Masarykova - Brněnská a všech 6 vlečných Ringhofferů bylo předáno do Ostravy. O rok později byl zrušen provoz všech tramvají, 4 Ringhoffery byly prodány do Prahy a zbývající tři byly sešrotovány. Podnik byl zrušen a všech 14 autobusů (4x NDO a 10x RO) bylo předáno ČSAD Rohatec, které v provozování městských linek pokračovalo dál.
RMDP
První plány o trolejbusovém provozu v Rohatci se datují do druhé poloviny 60. let, v roce 1970 byl založen podnik RMDP, stavba první trati (která měla vést v podstatě podél původní tratě tramvaje - z Brněnské na Hlavní Nádraží) začala krátce před začátkem ropné krize v roce 1973, bohužel první dodané vozy byly zakoupeny již jako ojeté - provoz zahajovaly tři 8Tr z Prahy (které ještě před zařazením prošly velkou opravou) a tři 9Tr z Brna. Městská autobusová doprava zůstala zatím v režii ČSAD.
ČSAD Rohatec
První autobusy ve státní režii vyjely do okolí Rohatce v roce 1936 - ČSD nasadily do provozu nové autobusy Tatra 28 v počtu 8 kusů. Provoz přerušila válka, v jejímž průběhu byly všechny vozy odvlečeny Wehrmachtem. Po válce se vrátily pouze dvě původní Tatry, proto bylo dovezeno několik Tater 24 a Škod 606 DND. V roce 1949 tyto vozy převzalo nově vzniklé ČSAD, od nějž vznikla v roce 1952 pobočka ČSAD Rohatec. V roce 1946 byly dodány první dvě Pragy RND, několik dalších došlo ještě o dva roky později. Od roku 1949 byly dodávány Škody RO v linkové a od roku 1952 i v městské verzi. Do roku 1951 byly vyřazeny všechny předválečné autobusy. Vozy Škoda RO byly dodávány až do konce jejich výroby v roce 1957, mezitím byly dodány i dvě Tatry 500HB (1955), které byly provozovány pouze do roku 1961, kdy byly prodány jinému majiteli. Od roku 1960 byly dodávány autobusy Škoda RTO v různých verzích, které byly dodávány až do roku 1972 a jejich licenční kopie Jelcz 272 (a jediný kus příměstské verze Jelcze 041) byly dodávány až do roku 1973. V roce 1961 bylo dodáno pět Ikarusů 620, které trpěly přehříváním motoru, přílišnou hlučností a špatnými jízdími vlastnostmi, proto byly již v roce 1966 vyřazeny a prodány. Rok po Ikarusech byly dodány dva autobusové vleky B40, které byly nasazovány na páteřní linku k nádraží. V roce 1969 byly vyřazeny poslední aurobusy Škoda RO, ve stejném roce byla dodána první ŠM11.