Ikarus 280 a 435
První Ikarusy přišly do Rohatce v roce 1966, šlo o Ikarusy 620 a 630, kterých bylo do Rohatce dodáno okolo třiceti - díky tomuto jejich percentuální zastoupení mělo vyšší procento než kdekoliv v ČSSR. Díky tomu se zde udržely mnohem déle než jinde - poslední vozy byly vyřazeny až v roce 1978, i když od roku 1973 šlo již jen o jednotky kusů. Další Ikarusy byly dodány až v roce 1976 - šlo o první zástupce typu 280 (.08 i .10), které zde byly prvními kloubovými vozy. Dodávky zvolna pokračovaly až do roku 1983, kdy přišel do Rohatce poslední nový Ikarus. Kvůli zastavení dodávek byly nezvykle opravovány i starší vozy (což zrovna u Ikarusů díky jejich robustní konstrukci nebyl problém). V roce 1988 začalo větší vyřazování a po roce 1990 (předání městských autobusů od ČSAD k podniku) zdědil RMDP pouze 8 vozů Ikarus 280 (z toho jeden .10), zatímco ČSAD zdědilo několik .10, z kterých byly poslední vozy vyřazeny až v roce 2003. V průběhu 90. let bylo několik vozů RMDP odstaveno a rozebráno, v roce 1995 byly zakoupeny tři vozy z Olomouce, z toho nejstarší nebyl nikdy nasazen do provozu, jeho vrak byl postupně rozebírán a jeho torzo strašilo ve vozovně ještě na jaře roku 2006. V roce 1994 započala přestavba vozu číslo 307 na trolejbus, ale práce příští rok ustaly a vůz byl postupně rozebírán až do roku 1998, kdy byl sešrotován. Všechny nevyřazené autobusy jezdily bez větší opravy až do roku 2005, kdy byly na některých provedeny SO, v roce 2007 byly provedeny GO na obou vozech z Olomouce a po jejich zprovoznění byly všechny negenerálkované vozy prodány dalším subjektům. Zbývající dva vozy 309 a 310 byly v pravidelném provozu až do roku 2010, kdy byl vůz 309 nejdříve odstaven a následně prodán Esik Transu a vůz 310 od té doby vyjížděl pouze sporadicky, od roku 2011 je veden v ZSD pod číslem 905, od roku 2013 je neprovozní. Za zmínku stojí též, že SHVR vlastní dva Ikarusy 260 a dva Ikarusy 280 - kus verze 08 je Rohatecká 310, verze 10 již byla renovována jako 308 ve stavu ze začátku 90. let (po poslední opravě) - všechny zbylé tři kusy pocházejí z Tramtárie, především z Husiarova a okolí. Navíc byl z Husiarova jeden vůz verze 280.08 zakoupen SHVR na náhradní díly. Vůz 310 od roku 2018 prochází renovací do stavu z roku 2007 po poslední GO.
Jediný Ikarus 435 byl původně zkušební kus zakoupený v roce 1996, v roce 2003 prošel SO. V provozu kupodivu vykazoval dobrou spolehlivost, což je přičítáno především přehnanou starostí mechaniků a řidičů. Odstaven byl v roce 2010, následně byl prodán ČSAD Husiarov, které ho nasadilo na vysoutěžené linky v okolí Rohatce, takže na něj lze v Rohatci stále téměř každý den narazit. V jednání bylo jeho zpětné odkoupení pro SHVR, vůz byl nakonec prodán RDS a nakonec byl pro špatný stav sešrotován.
ev. číslo | typ | rok výroby/zařazení | rok vyřazení | poznámky |
301 | 280.08 | 1979 | 2006 | prodán DPJ, 2016 oprava do stavu z výroby, historický vůz |
302 | 280.08 | 1979 | 1997 | |
303 | 280.08 | 1981 | 2007 | 2005 zlomená točna, opraveno s pomocí dílů z exolomouckého vraku, velká oprava, BUSE, 2007 prodán DJT, 201? sešrotován |
304 | 280.08 | 1981 | 1997 | 1994 odstaven, zdroj ND |
305 | 280.08 | 1983 | 2007 | prodán DPHV, dnes 2453/II |
306 | 280.08 | 1981 | 2007 | prodán DJT, 201? sešrotován |
307 | 280.08 | 1983 | 1998 | 1994 začata přestavba na trolejbus, v roce 1995 práce zastaveny |
308 | 280.10 | 1979 | 1996 | dvoudveřový |
309 | 280.08 | 1985/1995 | 2010 | ex. Olomouc, 2007 GO s BUSE, 2010 prodán Esik Transu, 201? sešrotován |
310 | 280.08 | 1984/1995 | - | ex. Olomouc, 2007 GO s BUSE, 2011 předán ZSD (905), 2013 neprovozní, 2016 předán SHVR, od 2018 renovace |
- | 280.08 | 1978/1995 | 2006 | ex. Olomouc, koupen na ND, nikdy nezasáhl do provozu |
311 | 435.09 | 1993/1996 | 2010 | prodán ČSAD Husiarov, 2013 prodej RDS, 2015 odstaven, 10/2019 sešrotován |