Karosa řady 700
První Karosy řady 700 do Rohatce přišly již v prosinci 1981, šlo o jedny z prvních vozů C734.00, které ve zdejším ČSAD nahradily poslední přestárlé Škody RTO. Přestože zezačátku bylo s novými vozy mnoho potíží, již následujícího roku přišla i první pětikusová série městských B731.00 pro autobusové linky MHD (v této době stále v režii ČSAD). Dodávky pokračovaly i v následujících letech, brzy byly vyřazeny i poslední zastaralé Jelczy 272 a v roce 1988 byly vyřazeny i poslední ŠM11. Po roce 1986 byly místo tradičních B731 dodávány převážně B732 s mechanickou převodovkou. V roce 1990 došlo k převedení městských linek od ČSAD pod RMDP a spolu s tím byla převedena i většina vozů, u ČSAD zůstalo jen 5 městských vozů, několik jich již bylo vyřazeno a i některé z převedených vozidel byly pouze vraky vhodné jen na náhradní díly. V průběhu 90. let bylo spousta vozů vyřazeno, nově byl z krátkých vozů zařazen pouze jeden B732.1654 ev.č. 376, starší vozy tak musely procházet menšími či většími opravami. Vůz 376 byl dlouhou dobu zajímavý netypický vzhledem - po nehodě mu bylo v roce 1998 dosazeno přední čelo z řady 900, ale zadní zůstalo až do jeho modernizace v roce 2010 hranaté. Po roce 2000 se soustředila pozornost na odstranění atmosférických motorů z provozu - několik vozů bylo vyřazeno a zbylé prošly GO spojenou s dosazením turbo motoru. V roce 2010 prošly tři vozy modernizací, při které jim byla dosazena čela z řady 900 - šlo o vozy 373, 376 a 397. Všechny nemodernizované vozy byly vyřazeny do roku 2013, zbylé vozy byly do roku 2015 nasazovány mimo mimořádnosti pouze na noční linky. V roce 2015 dojezdily v pravidelné dopravě a byly předány ZSD.
V roce 1993 přišla do Rohatce první série šesti Karos B741, které pomohly stabilizovat situaci s nedostatkem provozuschopných vozidel, navíc díky nim bylo možno nahradit nejhorší Ikarusy 280. Vůz 202 byl vyřazen již v roce 1997 po těžké nehodě s 369, poškození sice nebylo tak velké jako u 369, ale vůz byl přesto rozebrán na náhradní díly. V roce 2007 byly zakoupeny tři ojeté vozy z roku 1991 z DJT, které byly upraveny na zemní plyn, dva z nich byly v lepším stavu než rohatecké vozy, takže bylo rozhodnuto o dosazení některých komponentů z vyřazených rohateckých vozů. Na voze 215 byla zjištěna závažná konstrukční závada na zadním článku, zatímco vůz 203 byl zrovna zepředu nabořený a uvažovalo se o jeho vyřazení. Proto byl zadní článek vozu 203 zkombinován s předním článkem z vozu 215 - výsledný vůz dostal přezdívku Kočkopes, protože vozy z DJT nesly nátěr "Jezdím na zemní plyn", zatímco vůz 203 měl červeno-bílý nátěr. Složený vůz v tomto stavu vydržel dva roky - v roce 2010 podstoupil SO, při které obdržel rohatecký unifik. V roce 2009 byly sešrotovány hned tří vozy - 201, 203 (se zadním článkem 215) a 214 (z DJT). V roce 2011 byl zmodernizován vůz 205 dosazením čel z řady 930 a o rok později byly oba zbývající nemodernizované předány do ZSD, kam byl v roce 2015 předán i modernizovaný vůz 205.
Spolu s městskými Karosami RMDP v roce 1990 převzalo i několik příměstských vozů - konkrétně dvě Karosy C734.03 z roku 1985 a jednu C744.24 z roku 1989. Obě C734 v devadesátých letech působily především na zájezdech, zatímco C744 působila na městských linkách. V roce 1994 RMDP začalo provozovat příměstské linky 41 a 42, kde byly příměstské vozy spolu s jediným Ikarusem 280.10 nasazeny. 374 byla v roce 1995 přestavěna na dílenský vůz spojenou s kompletní přestavbou - motor byl přemístěn před zadní nápravu, do zadního čela byly dosazeny dveře na náklad a v interiéru byla zřízena dílna. Vůz 375 byl v roce 2000 odstaven a zálohu na lince 41 vykonávaly městské vozy, ale v roce 2004 byl opět zprovozněn. V roce 2006 (po dodání dílenského Heuliezu) byly oba vozy C734 shledány nepotřebnými a byly prodány do Javorova. Karosa C744 byla v roce 2009 modernizována dosazením čel z řady 950 a ve stejném roce RMDP zakoupilo dvě zájezdové Karosy z roku 1989 - LC735.20 a LC736.20. Obě byly nasazovány na zájezdy a 505 se dokonce několikrát jako záloha podívala na lince 101 do Prahy. V roce 2011 byly obě zájezdové Karosy předány ZSD, přičemž jejich nasazení se v podstatě nezměnilo. 504 byla v roce 2013 pronajata do RDS a na začátku roku 2014 tam byla prodána.
ev.číslo | typ | rok výroby/zařazení | rok vyřazení | poznámky | |||
351 | B731.00 | 1982 | 1990 | převzat již jako vrak | |||
352 | B731.00 | 1982 | 1991 | zadřený motor | |||
353 | B731.00 | 1982 | 2006 | 2003 odstaven pro velmi špatný stav | |||
354 | B731.00 | 1982 | 1994 | prasklý rám | |||
355 | B731.00 | 1983 | 2006 | předán SHVR, 2007 renovován | |||
356(901) | B731.04 | 1984 | 2016 | 2005 GO (turbo), 2011 předán ZSD, 2015 odstaven | |||
357 | B731.04 | 1984 | 1990 | převzat již jako vrak | |||
358(902) | B731.04 | 1984 | 2011 | 2006 GO (turbo), 2011 předán ZSD, prodán Esik Transu, 3/2013 odstaven | |||
359 | B731.04 | 1984 | 2007 | 2008 renovován a prodán DJT | |||
360(910) | B731.04 | 1986 | 2011 | 2007 GO (turbo), 2011 předán ZSD, prodán Esik Transu, 3/2013 odstaven | |||
361 | B731.20 | 1986 | 1994 | požár | |||
362 | B731.04 | 1985 | 2010 | 1997 GO (turbo) | |||
363 | B731.20 | 1986 | 2007 | 2006 odstaven, čelo dosazeno na 205 | |||
364(903) | B731.1653 | 1990 | 2012 | 2011 předán ZSD, 2012 prodán soukromníkovi, 5/2016 sešrotován | |||
365 | B732.00 | 1985 | 1993 | požár | |||
366 | B732.00 | 1985 | 2006 | 2002 odstaven | |||
367 | B732.20 | 1986 | 2007 | předán SHVR, 2008 renovován | |||
368 | B732.20 | 1987 | 2013 | 1999 GO, 2013 prodej RDS, 2/2018 sešrotován | |||
369 | B732.20 | 1987 | 1997 | vážná nehoda s 202 | |||
370(904) | B732.20 | 1988 | 2011 | 2011 předán ZSD (neprovozní) | |||
371 | B732.20 | 1988 | 1991 | převzat bouraný | |||
372 | B732.40 | 1989 | 2013 | prodej RDS, 2/2018 sešrotován | |||
373(909) | B732M (B732.40) |
1989 | 7/2018 | 2010 modernizace za použití čel z řady 900, noční vůz, 2014 předán ZSD, 6/2016-12/2016 pronajat Esík Transu | |||
376(915) | B732M (B732.1654) |
1994 | - | 1998 po nehodě přední čelo z řady 900, 2010 modernizace - zadní čelo z řady 900, noční vůz, 2015 předán ZSD, 6/2016-12/2016 pronajat Esík Transu, 2018 odstaven | |||
396(911) | B731.1659 | 1995/2006 | 2015 | 2011 předán ZSD, 2014 odstaven | |||
397(916) | B732M (B732.1666) |
1995/2006 | 1/2017 | z výroby kulaté zadní čelo, někdy před 2006 obdržel přední masku z B741, 2010 modernizace - přední čelo z řady 900, noční vůz, 2015 předán ZSD |
ev.číslo | typ | rok výroby/převzetí | rok vyřazení | poznámky |
201 | B741.1916 | 1993 | 2009 | |
202 | B741.1916 | 1993 | 1997 | nehoda s 369 |
203 | B741.1916 | 1993 | 2009 | 2008 odstaven, zadní článek prohozen s 215 |
204 | B741.1916 | 1993 | 2002 | rozebrán na ND |
205(912) | B741M (B741.1916) |
1993 | 7/2018 | 2004 GO, 2006 nehoda, některé díly čela z 353, 2007 kompletní oprava za použití kompletního čela z 363, 2011 modernizace za použití čel z řady 930, 2015 předán ZSD, 1/2018 odstaven |
206 | B741.1916 | 1993 | 2011 | prodej Esik Transu, 9/2014 odstaven z provozu, plánován jako historické vozidlo |
213(910) | B741.1908 | 1991/2007 | 2014 | ex.113 DJT, 2005 přestavba na CNG, 2007 dosazen motor původem z 204, 2011 odstaven, 2012 předán ZSD, 2014 přestavba na závodní speciál a prodej Motocrossu Rohatec |
214 | B741.1908 | 1991/2007 | 2009 | ex.114 DJT, 2005 přestavba na CNG, použita pouze na ND |
215(903) | B741.1908 | 1991/2007 | 2017 | ex.115 DJT, 2005 přestavba na CNG, 2008 zprovozněn za použití zadního článku z 203, 2010 SO, 2012 předán ZSD, 2015 odstaven, 6/2016 zprovozněn, 6/2016-12/2016 pronajat Esík Transu, 4/2017 předán SHVR |
ev.číslo | typ | rok výroby | rok vyřazení | poznámky |
200 | C744M (C744.24) |
1989 | - | 2009 GO, čela řady 950, 10/2018 SHVR |
374 | C734.03 | 1985 | 2006 | 1995 přestavba na dílenské vozidlo, 2006 nahrazen Heuliezem a prodán DPJ |
375 | C734.03 | 1985 | 2006 | 2000 odstaven, 2004 zprovozněn, 2006 prodán DPJ |
504(906) | LC735.20 | 1989/2009 | 2014 | 2011 předán ZSD, 2013 pronajat RDS, 2014 prodán RDS, 10/2019 šrotace |
505(907) | LC736.20 | 1989/2009 | 2016 | 2011 předán ZSD |
Karosy B732M a B741M byly na konci nasazovány na noční linky 52, 53 a 54. Na denní linky vyjížděly pouze v případě krajní nutnosti.
Karosa C744M byla pravidelně nasazována na linku 42.