Karosa řady 700

První Karosy řady 700 do Rohatce přišly již v prosinci 1981, šlo o jedny z prvních vozů C734.00, které ve zdejším ČSAD nahradily poslední přestárlé Škody RTO. Přestože zezačátku bylo s novými vozy mnoho potíží, již následujícího roku přišla i první pětikusová série městských B731.00 pro autobusové linky MHD (v této době stále v režii ČSAD). Dodávky pokračovaly i v následujících letech, brzy byly vyřazeny i poslední zastaralé Jelczy 272 a v roce 1988 byly vyřazeny i poslední ŠM11. Po roce 1986 byly místo tradičních B731 dodávány převážně B732 s mechanickou převodovkou.  V roce 1990 došlo k převedení městských linek od ČSAD pod RMDP a spolu s tím byla převedena i většina vozů, u ČSAD zůstalo jen 5 městských vozů, několik jich již bylo vyřazeno a i některé z převedených vozidel byly pouze vraky vhodné jen na náhradní díly. V průběhu 90. let bylo spousta vozů vyřazeno, nově byl z krátkých vozů zařazen pouze jeden B732.1654 ev.č. 376, starší vozy tak musely procházet menšími či většími opravami. Vůz 376 byl dlouhou dobu zajímavý netypický vzhledem - po nehodě mu bylo v roce 1998 dosazeno přední čelo z řady 900, ale zadní zůstalo až do jeho modernizace v roce 2010 hranaté. Po roce 2000 se soustředila pozornost na odstranění atmosférických motorů z provozu - několik vozů bylo vyřazeno a zbylé prošly GO spojenou s dosazením turbo motoru. V roce 2010 prošly tři vozy modernizací, při které jim byla dosazena čela z řady 900 - šlo o vozy 373, 376 a 397. Všechny nemodernizované vozy byly vyřazeny do roku 2013, zbylé vozy byly do roku 2015 nasazovány mimo mimořádnosti pouze na noční linky. V roce 2015 dojezdily v pravidelné dopravě a byly předány ZSD.

 

V roce 1993 přišla do Rohatce první série šesti Karos B741, které pomohly stabilizovat situaci s nedostatkem provozuschopných vozidel, navíc díky nim bylo možno nahradit nejhorší Ikarusy 280. Vůz 202 byl vyřazen již v roce 1997 po těžké nehodě s 369, poškození sice nebylo tak velké jako u 369, ale vůz byl přesto rozebrán na náhradní díly. V roce 2007 byly zakoupeny tři ojeté vozy z roku 1991 z DJT, které byly upraveny na zemní plyn, dva z nich byly v lepším stavu než rohatecké vozy, takže bylo rozhodnuto o dosazení některých komponentů z vyřazených rohateckých vozů. Na voze 215 byla zjištěna závažná konstrukční závada na zadním článku, zatímco vůz 203 byl zrovna zepředu nabořený a uvažovalo se o jeho vyřazení. Proto byl zadní článek vozu 203 zkombinován s předním článkem z vozu 215 - výsledný vůz dostal přezdívku Kočkopes, protože vozy z DJT nesly nátěr "Jezdím na zemní plyn", zatímco vůz 203 měl červeno-bílý nátěr. Složený vůz v tomto stavu vydržel dva roky - v roce 2010 podstoupil SO, při které obdržel rohatecký unifik. V roce 2009 byly sešrotovány hned tří vozy - 201, 203 (se zadním článkem 215) a 214 (z DJT). V roce 2011 byl zmodernizován vůz 205 dosazením čel z řady 930 a o rok později byly oba zbývající nemodernizované předány do ZSD, kam byl v roce 2015 předán i modernizovaný vůz 205.

 

Spolu s městskými Karosami RMDP v roce 1990 převzalo i několik příměstských vozů - konkrétně dvě Karosy C734.03 z roku 1985 a jednu C744.24 z roku 1989. Obě C734 v devadesátých letech působily především na zájezdech, zatímco C744 působila na městských linkách. V roce 1994 RMDP začalo provozovat příměstské linky 41 a 42, kde byly příměstské vozy spolu s jediným Ikarusem 280.10 nasazeny. 374 byla v roce 1995 přestavěna na dílenský vůz spojenou s kompletní přestavbou - motor byl přemístěn před zadní nápravu, do zadního čela byly dosazeny dveře na náklad a v interiéru byla zřízena dílna. Vůz 375 byl v roce 2000 odstaven a zálohu na lince 41 vykonávaly městské vozy, ale v roce 2004 byl opět zprovozněn. V roce 2006 (po dodání dílenského Heuliezu) byly oba vozy C734 shledány nepotřebnými a byly prodány do Javorova. Karosa C744 byla v roce 2009 modernizována dosazením čel z řady 950 a ve stejném roce RMDP zakoupilo dvě zájezdové Karosy z roku 1989 - LC735.20 a LC736.20. Obě byly nasazovány na zájezdy a 505 se dokonce několikrát jako záloha podívala na lince 101 do Prahy. V roce 2011 byly obě zájezdové Karosy předány ZSD, přičemž jejich nasazení se v podstatě nezměnilo. 504 byla v roce 2013 pronajata do RDS a na začátku roku 2014 tam byla prodána.

ev.číslo typ rok výroby/zařazení rok vyřazení poznámky
351 B731.00 1982 1990 převzat již jako vrak
352 B731.00 1982 1991 zadřený motor
353 B731.00 1982 2006 2003 odstaven pro velmi špatný stav
354 B731.00 1982 1994 prasklý rám
355 B731.00 1983 2006 předán SHVR, 2007 renovován
356(901) B731.04 1984 2016 2005 GO (turbo), 2011 předán ZSD, 2015 odstaven
357 B731.04 1984 1990 převzat již jako vrak
358(902) B731.04 1984 2011 2006 GO (turbo), 2011 předán ZSD, prodán Esik Transu, 3/2013 odstaven
359 B731.04 1984 2007 2008 renovován a prodán DJT
360(910) B731.04 1986 2011 2007 GO (turbo), 2011 předán ZSD, prodán Esik Transu, 3/2013 odstaven
361 B731.20 1986 1994 požár
362 B731.04 1985 2010 1997 GO (turbo)
363 B731.20 1986 2007 2006 odstaven, čelo dosazeno na 205
364(903) B731.1653 1990 2012 2011 předán ZSD, 2012 prodán soukromníkovi, 5/2016 sešrotován
365 B732.00 1985 1993 požár
366 B732.00 1985 2006 2002 odstaven
367 B732.20 1986 2007 předán SHVR, 2008 renovován
368 B732.20 1987 2013 1999 GO, 2013 prodej RDS, 2/2018 sešrotován
369 B732.20 1987 1997 vážná nehoda s 202
370(904) B732.20 1988 2011 2011 předán ZSD (neprovozní)
371 B732.20 1988 1991 převzat bouraný
372 B732.40 1989 2013 prodej RDS, 2/2018 sešrotován
373(909) B732M
(B732.40)
1989 7/2018 2010 modernizace za použití čel z řady 900, noční vůz, 2014 předán ZSD, 6/2016-12/2016 pronajat Esík Transu
376(915) B732M
(B732.1654)
1994 - 1998 po nehodě přední čelo z řady 900, 2010 modernizace - zadní čelo z řady 900, noční vůz, 2015 předán ZSD, 6/2016-12/2016 pronajat Esík Transu, 2018 odstaven
396(911) B731.1659 1995/2006 2015 2011 předán ZSD, 2014 odstaven
397(916) B732M
(B732.1666)
1995/2006 1/2017 z výroby kulaté zadní čelo, někdy před 2006 obdržel přední masku z B741, 2010 modernizace - přední čelo z řady 900, noční vůz, 2015 předán ZSD

 

ev.číslo typ rok výroby/převzetí rok vyřazení poznámky
201 B741.1916 1993 2009  
202 B741.1916 1993 1997 nehoda s 369
203 B741.1916 1993 2009 2008 odstaven, zadní článek prohozen s 215
204 B741.1916 1993 2002 rozebrán na ND
205(912) B741M
(B741.1916)
1993 7/2018 2004 GO, 2006 nehoda, některé díly čela z 353, 2007 kompletní oprava za použití kompletního čela z 363, 2011 modernizace za použití čel z řady 930, 2015 předán ZSD, 1/2018 odstaven
206 B741.1916 1993 2011 prodej Esik Transu, 9/2014 odstaven z provozu, plánován jako historické vozidlo
213(910) B741.1908 1991/2007 2014 ex.113 DJT, 2005 přestavba na CNG, 2007 dosazen motor původem z 204, 2011 odstaven, 2012 předán ZSD, 2014 přestavba na závodní speciál a prodej Motocrossu Rohatec
214 B741.1908 1991/2007 2009 ex.114 DJT, 2005 přestavba na CNG, použita pouze na ND
215(903) B741.1908 1991/2007 2017 ex.115 DJT, 2005 přestavba na CNG, 2008 zprovozněn za použití zadního článku z 203, 2010 SO, 2012 předán ZSD, 2015 odstaven, 6/2016 zprovozněn, 6/2016-12/2016 pronajat Esík Transu, 4/2017 předán SHVR

 

ev.číslo typ rok výroby rok vyřazení poznámky
200 C744M
(C744.24)
1989 - 2009 GO, čela řady 950, 10/2018 SHVR
 
374 C734.03 1985 2006 1995 přestavba na dílenské vozidlo, 2006 nahrazen Heuliezem a prodán DPJ
375 C734.03 1985 2006 2000 odstaven, 2004 zprovozněn, 2006 prodán DPJ
 
504(906) LC735.20 1989/2009 2014 2011 předán ZSD, 2013 pronajat RDS, 2014 prodán RDS, 10/2019 šrotace
505(907) LC736.20 1989/2009 2016 2011 předán ZSD

 

Karosy B732M a B741M byly na konci nasazovány na noční linky 52, 53 a 54. Na denní linky vyjížděly pouze v případě krajní nutnosti.

Karosa C744M byla pravidelně nasazována na linku 42.