14Tr a 15Tr
První vůz předsérie 14Tr0 byl dodán v roce 1983 po testech v různých městech, v roce 1988 byl vyřazen z důvodu lomu karoserie. V témže roce jako 14Tr0 dorazily první sériové 14Tr01. V osmdesátých letech následovaly další série, v devadesátých letech poté nebyl dostatek financí na nové vozy, navíc několik vozů již bylo vyřazeno. 14Tr05 ev.č. 14 byl přestavěn na dílenský vůz s dieselagregátem a přeznačen na 01 v roce 1995. Několik vozů bylo díky dotacím na konci devadesátých let zmodernizováno, vůz 24 dokonce dostal velké BUSE. Po roce 2004 byly vyřazeny nejhorší kousky, ale následně se do Rohatce dostaly díky bartelovému obchodu (s T405) vozy v podobném stavu (obzvláště vůz ev.č.40 vešel do historie svými kulatými světlomety a zaslepenými okny v posledních dveřích), u těchto obchodů bylo využito prázdných vracejících se plošinových vozů (RMDP má dva ve vlastnictví) po dodání T405 zákazníkovi . Tyto vozy v horším stavu byly ale brzy odstaveny a v roce 2007 proběhla série modernizací na 14TrR. Ve stejném roce byly zmodernizovány i 38 a 39 na 14TrRP(AirExpress) - luxusnější provedení určené na linku k letišti. Poté začalo vyřazování nemodernizovaných vozů a tento proces byl ukončen v roce 2012 odstavením vozů 18 a 24. Nadále v provozu zůstaly pouze vozy 14TrR a RP. Vůz 38 byl v roce 2012 (po dodání nové speciální Tatry T405ML) přestavěn na služební vozidlo a přeznačen na ev.č.02. Na začátku roku 2013 byly zakoupeny tři vozy a pronajaty další dva z DPK původně určené na ND, ale kvůli nedostatku vozů způsobeném nedodáním nových vozů z DPM byly dočasně zařazeny do provozu. Všechny vozy z DPK byly ještě v průběhu roku 2013 odstaveny - ihned po dodání nových Rohanů. Vozy 610 a 611 byly za zbytkovou cenu koupeny - 610 byla přeprodána soukromníkovi na ND a 611 odjela vlastní silou do SHVR, kde rovněž posloužila jako zdroj ND. Oba tyto vozy byly v roce 2014 sešrotovány stejně jako 59 (ex.51 DPK). Zbylé dva vozy z DPK byly v roce 2015 prodány DSMR. V roce 2015 začalo odstavování vozů 14TrR vozem 19, v roce 2016 byly odstaveny 28 (14TrM), 46 (14TrM ex DPJ) a 39 (poslední 14TrRP). Poslední tři vozy 14TrR s novým rámem dojezdily a přelomu let 2017 a 2018.
První osmikusová série vozů 15Tr byla dodána v roce 1990. V roce 1992 se odehrála na Masarykově těžká nehoda, při které vůz 53 narazil zezadu do vozu 57 - následně byly spojeny nepoškozené části do jednoho vozu označeného číslem 57. Tento vůz nicméně jezdil pouze do roku 2001 a v roce 2005 byl zubožený vrak prodán DPJ. V roce 2007 byly všechny zbývající vozy přeznačeny přidáním 50ti k evidenčnímu číslu. Také byly dovezeny tři vozy 15Tr z DJT (ex.59-61), označené jako 111-113. O rok později byly v DPK modernizovány vozy 101 a 105 a byly dovezeny další dva vozy (ex.421 a 422), z toho 421 ani nezasáhla do provozu. V roce 2010 první tři vozy z DJT prošly SO a čtvrtý byl odstaven a sešrotován. V roce 2011 byl odstaven poslední neeRkový vůz původem z RMDP a v roce 2013 byly odstaveny všechny vozy z DJT. Modernizované vozy pak byly vyřazeny v letech 2018 a 2019.
ev.č. | typ | rok výroby | rok vyřazení | poznámky |
8/II. | 14Tr01 | 1982/1989 | 2007 | 2007 drobná nehoda, oprava a renovace, předán SHVR |
9 | 14Tr0 | 1982/1983 | 1988 | původně vůz výrobce, vyřazen pro nízkou tuhost karoserie |
10 | 14Tr01 | 1983 | 2005 | špatný stav, odprodán DPKV, následně sešrotován |
11 | 14TrR (14Tr01) |
1983 | 2019 | 2007 GO v DPK, nový rám, 1/2018 odstaven |
12 | 14Tr01 | 1983 | 1996 | |
13 | 14Tr05 | 1984 | 2005 | prodána DPJ (ev.č.100), tam 2007 GO, 2013 prodán DPmBVL (ev.č.157), 2014 GO (14TrR) |
01 (14) |
14TrD (14Tr05) |
1984 | 2012 | 1995 přestavba na služební vůz s DA, přeznačen na 01, 2012 předán SHVR, 2015 neprovozní |
15 | 14Tr05 | 1984 | 2010 | 1997 GO, 2009 odstaven |
16 | 14TrR (14Tr05) |
1984 | 2018 | 2007 GO v DPK, 8/2016 odstaven |
17 | 14Tr07 | 1986 | 1990 | nehoda s nákladním autem |
18 | 14Tr07 | 1986 | 2012 | 2010 SO, 2012 prodej Esik Trans |
19 | 14TrR (14Tr07) |
1986 | 2016 | 2007 GO v DPK, 7/2015 odstaven, 8/2016 prodej Ukrajina |
20 | 14Tr07 | 1986 | 1994 | drobná nehoda, kanibalizace |
21 | 14Tr08 | 1987 | 2010 | |
22 | 14Tr08 | 1987 | 2010 | |
23 | 14Tr08 | 1988 | 1995 | nehoda |
24 | 14Tr08 | 1988 | 2012 | 2000 GO, 2010 SO, 2012 prodej Esik Trans |
25 | 14Tr08 | 1989 | 2012 | 2011 odstaven, prodej Esík Trans |
26 | 14TrR (14Tr05) |
1983/1995 | 2018 | ex.Varna, 2007 GO v DPK, nový rám, 10/2018 předán SHVR (statický exponát) |
27 | 14Tr05 | 1983/1995 | 2007 | ex.Varna, 2007 renovace a prodej DJT |
28 | 14TrM17/6 | 1999 | 2016 | 2011 SO v DPK, 2/2016 odstaven, 6/2016 prodán DPmBVL |
02 (38) |
14TrRS (14Tr04, 14TrRP) |
1984/2006 | - | ex.Kyjev, z výroby dvoudveřový, 2007 GO v DPK + přestavba na AirExpress, 2011-2012 přestavba na služební, bateriový pomocný pohon, přeznačení na 02 |
39 | 14TrRP (14Tr06) |
1986/2006 | 2016 | ex.Krym, 2007 GO v DPK + přestavba na AirExpress + zaslepení posledních dveří, 2015 odstaven, 3/2016 prodej DSMR |
40 | 14TrR (14Tr02) |
1984/2006 | 2019 | ex.Krym, původně silně poukrajinštěná, 2007 GO v DPK, nový rám, 12/2017 odstaven |
41 | 14Tr11/6 | 1990/2006 | 2011 | ex.Krym, sloužil jako záloha AirExpressu, 2011 prodej DPK, předpokládané využití jako historický vůz |
45 | 14Tr08 | 1989/2008 | 2011 | ex.DPJ (41), autoškola, 2011 prodej DSMR |
46 | 14TrM17/6 | 1997/2008 | 2017 | ex.DPJ (46), 2011 SO v DPK, 6/2016-12/2016 zapůjčen Esík Transu, 1/2017 prodej Esík Trans |
- | 14Tr07 | 1987/2008 | 2010 | ex.DPJ (37), koupen na ND |
- | 14Tr08 | 1989/2008 | 2010 | ex.DPJ (38), koupen na ND |
59 | 14Tr08 | 1988/2013 | 2014 | ex.DPK (51), 2009 GO, 7/2013 odstaven |
60 | 14Tr08 | 1988/2013 | 2015 | ex.DPK (50), 2009 GO, 11/2013 odstaven, 2015 prodej DSMR (?) |
61 | 14Tr08 | 1988/2013 | 2015 | ex.DPK (52), 2009 GO, 11/2013 odstaven, 2015 prodej DSMR (108), 2016 přestavba na 14TrBT |
610 | 14Tr08 | 1988/2013 | 2014 | ex.DPK (54), 2014 prodán soukromníkovi na ND |
611 | 14Tr08 | 1988/2013 | 2014 | ex.DPK (53) , 2013 odstaven v SHVR |
|
||||
101 | 15TrR (15Tr02/6) |
1990 | 2019 | ex.51, 2008 GO v DPK, 7/2018 odstaven, 2/2019 prodej soukromé osobě, 2021 šrotace |
102 | 15Tr02/6 | 1990 | 2009 | ex.52, prodej DP Argen |
53 | 15Tr02/6 | 1990 | 1992 | nehoda s 57, zadní článek pro 57 |
54 | 15Tr02/6 | 1990 | 1996 | nehoda a kanibalizace |
105 | 15TrR (15Tr02/6) |
1990 | 2019 | ex.55, 2008 GO v DPK, 2/2019 předán SHVR |
106 | 15Tr02/6 | 1990 | 2011 | ex.56, 2001 GO, 2011 prodej DSMR (166), 2016 přestavba na 15TrBT |
57 | 15Tr02/6 | 1990 | 2005 | 1992 nehoda s 53,s ní prohozen zadní článek, 2000 odstaven, 2005 prodej vraku do DPJ, tam sešrotován |
108 | 15Tr02/6 | 1990 | 2009 | ex.58 |
111 | 15Tr12/6 | 1994/2007 | 2015 | ex.DJT(59), 2000 a 2009 SO, 2013 odstaven, 2015 prodej DSMR (167) |
112 | 15Tr12/6 | 1994/2007 | 2013 | ex.DJT(60), 2000 a 2010 SO |
113 | 15Tr12/6 | 1994/2007 | 2014 | ex.DJT(61), 2000 a 2010 SO, 2013 odstaven |
114 | 15Tr02/6 | 1992/2008 | 2009 | ex.DJT(421), zakoupena jen na ND |
115 | 15Tr02/6 | 1992/2008 | 2010 | ex.DJT(422) |
Zbylé trolejbusy Škoda 14Tr byly v posledním období provozu nasazovány především na linky 2 a 4, 15Tr pak jezdily především na linkách 3 a 6.