8Tr a 9Tr
Provoz v Rohatci byl zahájen v roce 1975 šesti vozy, z nichž tři byly ojeté vozy 8Tr9 z Prahy, které byly již v době pořízení provozu 14 let staré, kvůli čemuž musely projít v průběhu roku 1974 opravou, než byly pod čísly 1-3 zařazeny do provozu, kde se následně udržely až do konce roku 1982. Zatímco vozy (již s dvojciferným evidenčním číslem) 01 a 02 byly odstaveny a na jaře 1983 rozpáleny, vůz 03 byl převeden do služebního stavu a do roku 1986 sloužil k rozvážení jízdních řádů, obědů a občas i zaměstnanců, rozmrazování troleje, apod.. V roce 1986 musel být kvůli zatékání do výzbroje odstaven a dalších 20 let stál mimo cestu a střechu v areálu vozovny, kde sloužil nejdříve jako šatna a později jako sklad. V roce 2006 byl učiněn pokus trolejbus vyzvednout, ale ukázalo se, že není schopen odtahu ani renovace a jeho skříň musela být sešrotována. Naštěstí se o rok později podařilo dojednat jiný trolejbus 8Tr - a to vůz neznámého původu, který sloužil jako služební v Husiarovském Noviesu, a to výměnou za naši přebytečnou 9Tr (rovněž v předrenovačním stavu). Při jeho důkladné prohlídce jsme ho skutečně idetifikovali jako vůz druhé série vyvezený do Tramtárie s rokem výroby 1957 - o dost starší než původní Rohatecké vozy. V roce 2008 byla započata náročná oprava tohoto vozu, při níž byly použity některé použitelné díly z původního vozu 03/I.. Oprava trvala dva roky a když v roce 2010 vůz skutečně vyjel, nesl číslo 3(/II.) po svém předchůdci a byl ve stavu po zahájení provozu - po opravě z roku 1974.
Druhé tři vozy zahajující v roce 1975 trolejbusovou dopravu v Rohatci byly tři ojeté vozy 9Tr4 z Brna. V Rohatci začaly svoji kariéru již jako jedenáctileté, ale narozdíl od vozů 8Tr neprošly žádnou větší opravou a obdržely čísla 4-6. O dva roky později byl zakoupen dvojdveřový 9Tr2 rovněž z Brna, nicméně tento byl vyřazen již v roce 1980. O rok později byly vyřazeny první tři vozy, které se ze dne na den vyměnily za tři nové 9TrHT28, které po nich obdržely ev.č.04-06. V roce 1987 byl vůz 05 určen jako náhrada za 03 odstavenou předchozího roku, protože přes zimu se ukázala potřeba vyčleněného služebního vozu. Po roce 1991 tento vůz prošel úpravou interiéru, venkovní vzhled nebyl nijak upravován. V roce 1993 byly z osobního provozu odstaveny i 04 a 06, přičemž 04 posloužila jako zdroj ND a byla sešrotována, zatímco 06 byla plánována jako muzejní, z čehož ale sešlo a proto stála odstavena mimo vozovku v areálu vozony (prakticky vedle 03). 05 byla v provozu do roku 1996, kdy byla také definitivně odstavena (v souvislosti s uvedením 01 do provozu), a to hned vedle 03 a 06. Všechny tři vozy zde stály až do roku 2006 - osud 03 je zmíněn výše, 05 byla vyměněna s Noviesem za 8Tr a 06 byla prodána DPK. O rok později byla v DPK dokončena renovace 06 (do stavu z výroby) a tato byla městem Kouřínem věnována zpět Rohatci. Kouřín ale o rohateckou 9Tr nepřišel, jelikož v roce 2011 koupil 05, která byla mezitím v Noviesu uvedena do stavu, v jakém se 04 a 06 vrátily v roce 1989 z poslední větší opravy.
ev.č. | typ | rok výroby/převzetí | rok vyřazení | poznámky |
01 | 8Tr9 | 1960/1975 | 1982 | ex. Praha |
02 | 8Tr9 | 1960/1975 | 1982 | ex. Praha |
03 | 8Tr9 | 1960/1975 | 2006 | ex. Praha, 1982 služební vůz, 2006 sešrotována (nerenovovatelná) |
03(II.) | 8Tr2 | 1957/2007 | 2008 | ex. Novies, 2008-2010 renovace, předán SHVR, stav z roku 1974 |
04 | 9Tr4 | 1964/1975 | 1981 | ex. Brno |
05 | 9Tr4 | 1964/1975 | 1981 | ex. Brno |
06 | 9Tr4 | 1964/1975 | 1981 | ex. Brno |
07 | 9Tr2 | 1963/1977 | 1980 | ex. Brno, dvojdveřový |
04(II.) | 9TrHT28 | 1981 | 1993 | |
05(II.) | 9TrHT28 | 1981 | 2007 | 1987 služební vůz, 1991 úprava interiéru, 1996 odstaven, 2007 prodej Noviesu, 2011 renovován a prodán DPK |
06(II.) | 9TrHT28 | 1981 | 2006 | 1993 odstaven, 2006 prodej DPK, tam renovován, 2007 darován zpět městem Kouřín, předán SHVR |