RohAN

Na začátku roku 2008 byla do funkčního vzorku RohANu C180 zabudována v DPK elektrická výzbroj. Po zdlouhavém testování byl postaven prototyp T121D s dieslem v motorové věži. Sériové vozy jsou rovněž dokončovány v DPK a vozí tamnější výzbroj. Do RMDP se první vůz dostal až v roce 2010 - šlo o T122D. V roce 2011 byly do Rohatce dovezeny další dva T122D a také byl do stavu převzat prototyp T182. O rok později byl vyroben prototyp RohAN T153E se superkapacitory (dříve testován ve funkčním vzorku T180), který je určen pro pravidelný provoz mimo trolej. V roce 2013 došlo k vypovězení smlouvy s DPK - od této doby jsou trolejbusové Rohany vyráběny ve verzi s výzbrojí vyráběnou přímo v Rohatci (v rámci druhé generace jsou tyto vozy označeny písmenem R). T153E se ukázal být velmi nespolehlivým i přes pokus o úpravu v roce 2016, proto prošel v roce 2019 GO spojenou s odstraněním superkapacitoru (který se vrátil do funkčního vzorku, který je vystaven ve stálé expozici SHVR), dosazením dieselagregátu a úpravou výzbroje do sériového stavu.

ev.č. typ rok výroby/převzetí výrobní číslo rok vyřazení poznámky
65 T102RD 2013 142 -  
66 T102RD 2013 143 -  
           
52 T122D 2010 077(004) -  
53 T122D 2011 095(008) -  
54 T122D 2011 096(009) -  
72 T124 2017 222 -  
73 T124 2017 223 -  
74 T124 2017 224 -  
           
155
(100)
T153D
(T153E)
2012 121 - prototyp vybavený superkapacitory z T180E, 6/2016 v opravě za účelem zvýšení spolehlivosti, 11/2018 pro přetrvávající problémy odstaven, 2019 GO a úprava výzbroje do sériového stavu, přeznačen na 155
 
153 T152RD 2013 150 -  
154 T152RD 2013 151 -  
 
117 T182 2009/2011 062(003) - prototyp
120 T182D 2013 131(014) -  

 

RohANy T102RD jezdí na lince 8 s přejezdy na linku 2 v nočních hodinách.

RohANy T122D jezdí na všech městských linkách.

RohANy T152RD a T153E jezdí na lince 27.

RohANy T182 jezdí na linkách 3, 5 a 6.

Vytvořte si web zdarma! Webnode