Tatra T405 a T406

V roce 2005 byla zahájena výroba trolejbusu T405, který byl zajímavý svojí neobvyklou koncepcí - první dveře byly až za první nápravou a elektrická výzbroj byla v přední části vozu. Vůz disponoval velmi prostornou kabinou řidiče, na druhou stranu měl oproti obyčejným sólo vozům sníženou kapacitu. Navíc po několika letech provozu předsérie začalo docházet k prohýbání rámu, proto musely být předsériové vozy staženy. Verze s dieselagregátem je T405D, kloubová verze je T406. Problémy s rámem, byť ve snížené míře, trápily i sériové vozy a všechny T406. V roce 2008 naběhla do výroby modernizovaná Mková verze, která sice technicky na původní verzi navazuje, ale již má klasickou koncepci, zcela nový design a potlačuje většinu nedostatků původní verze. V roce 2011 byl již technický stav předsériových vozů neúprosný - dva vozy byly přestavěny na standart T405R a zbytek vyřazen. Vůz 42 byl předán SHVR. V roce 2016 byly zařazeny dvě Tatry T405M původně určené pro Krym - jedna jako T405ML1 (69) a druhá jako třídveřová T405M2 (70). O rok později byla zařazena poslední vyrobená Tatra - vůz typu T405M4 je vylepšeným prototypem, jehož sériová výroba již nebyla realizována. V roce 2019 byly odstaveny z provozu oba rekonstruované vozy T405R.

ev.č. typ rok výroby/převzetí výrobní číslo rok vyřazení poznámky
34 T405 2006 003 2011 2011 celá předsérie problémy s rámem, provedena renovace, nyní historická v Esík Transu
35 T405R2
(T405D)
2006 005 - 2011 reko na T405R2, 9/2019 odstaven
36 T405R2
(T405D)
2006 006 - 2011 reko na T405R2, 9/2019 odstaven
37 T405 2006 009 2009 2008 těžká nehoda, vyřazen
42 T405D 2006 014 2011 předán SHVR, 2018 SO+
49 T405M2 2009 050 -  
50 T405M3 2008/2009 046 - 3dv, prototyp T405M3
51 T405M2 2010 055 -  
57 T405M1 2011 061 -  
58 T405ML3 2011 060 - 2dv, AirExpress
62 T405M1 2013 071 -  
63 T405M1 2013 072 -  
64 T405M1 2013 073 -  
69 T405ML1 2016 075 - 2dv, AirExpress
70 T405M2 2016 076 - 3dv
71 T405M4 2017 080 - 3dv, prototyp, poslední vyrobená Tatra
 
109 T406 2006 012 2012 prodán Esík Transu, 2012 odstaven, 2014-12/2015 provozován, 2016 pokus o opravu, 2018 chatka bývalého ředitele Esík Transu
110 T406 2007 020 2015 3/2013 odstaven, 2015 prodej DSMR, 2016-2021 GO v RMDP jako historický vůz
116 T406M2 2009 051 -  
121 T406M2 2012 068 -  
122 T406M2 2013 069 -  
123 T406M2 2013 070 - pět dveří
124 T406M1 2014 074 -  

 

T405M jsou nasazovány na všechny městské linky, 50 slouží i jako záloha na AIR lince, 58 na ní jezdí pravidelně.

T406M jezdí garantovaně na lince 6.

T405R jezdily většinou na linkách 1 nebo 2.

Tvorba webu zdarma s Webnode Webnode